HISTORIA
Gdy August Bilstein w 1873 roku w Altenvoerde (Westfalia) wkopał kamień węgielny pod innowacyjne przedsiębiorstwo BILSTEIN, nikt nie spodziewał się jak wielki wpływ będą miały pewnego dnia produkty z domu BILSTEIN na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Historia firmy prowadzonej przez Augusta Bilstein rozpoczęła się od produkcji okuć okiennych sprzedawanych pod chwytliwą marką AUBI dzięki którym firma w krótkim czasie stała się znana również poza lokalnym rynkiem oferując swoje produkty również za granicą.
Nastąpił wysyp innowacyjnych rozwiązań, które dzięki opatentowaniu stały się solidną podstawą późniejszych sukcesów młodej firmy. Aby sprostać wysokim standardom jakości od najwcześniejszych etapów montażu w 1919 roku otworzono własną walcownię. Zgodnie z mottem: Kto odpoczywa, ten rdzewieje, Hans Bilstein, który objął firmę po ojcu, przeniósł z tak odległych w latach 20-stych Stanów Zjednoczonych do rodzimej Westfalii nowe technologie niklowania i chromowania.
Wejście w świat motoryzacji: 1928—1954
Zwrot w stronę branży motoryzacyjnej wykonał Hans Bilstein w roku 1927 nawiązując współpracę z berlińską firmą Levator-Hebezeug-Fabrik. Nie trzeba było długo czekać na pierwsze sukcesy.
W 1928 roku, aż cztery lata przed otwarciem pierwszej autostrady łączącej Köln i Bonn, BILSTEIN zaopatrywał w pochromowane zderzaki seryjną linię produkcyjną. Zaledwie rok później firma rozpoczęła produkcję podnośników do aut. Typowe dla innowacyjnego przedsiębiorstwa: wejście na nowy rynek przeprowadzono z prawdziwym technologicznym hukiem. BILSTEIN zaprezentował światu, który powoli zaprzyjaźniał się z autem, pierwszy zdatny do użytku podnośnik boczny. Jednak prawdziwa światowa sensacja miałą dopiero nastąpić.
Przewaga dzięki kompetencji i technologii: 1954—dziś
W 1954 roku BILSTEIN jako pierwsza firma dostrzegła jakie możliwości drzemią w pomyśle francuskiego badacza drgań prof. Bourcier de Carbon. Celem jego prac było wyeliminowanie uwarunkowanych fizycznie wad powszechnie stosowanych teleskopowych amortyzatorów, aby uczynić amortyzator lżejszym i umożliwić montaż w każdej pozycji.
Z olbrzymim nakładem prac badawczych oraz znacznymi inwestycjami w odpowiednie maszyny osiągnięto ten ambitny cel. Opłaciło się. Montaż pierwszego amortyzatora gazowego w technologii jednorurowej (monotube) w roku 1957 w seryjnym aucie
Mercedes-Benz AG przez firmę noszącą wówczas nazwę „Beschlag- und
Wagenheber-Hersteller BILSTEIN“ stanowi po dzień dzisiejszy istotny wkład w aktywne bezpieczeństwo podczas jazdy.
Technologia gazowa została w międzyczasie wprowadzona we wszystkich typach amortyzatorów teleskopowych zaprojektowanych do montażu w wysokiej klasy i mocnych autach. Najnowszą innowacją jest stworzenie modułów opierających się na poduszkach powietrznych, które BILSTEIN dostarcza na taśmę produkcyjną Mercedesa S-Class.
Wymagania stawiane przez Klientów z branży motoryzacyjnej i tuningowej, jak również aktywne uczestnictwo w sportach motorowych stanowią po dzień dzisiejszy motywację dla firmy BILSTEIN, aby dalej badać i wprowadzać kolejne innowacje. Wszystkie modele Mercedes AMG startujące w serii DTM i ponad połowa wszystkich zespołów startujących w wyścigu 24-godzinnym na torze
Nürburgring wyposażona są w zawieszenie BILSTEIN.
Hightech w technice zawieszeń, komfort prowadzenia oraz bezpieczeństwo stanowią od kilkudziesięcioleci synonim marki BILSTEIN. Aby ten stan potwierdzać również w kolejnych latach firma BILSTEIN od 1988 roku stanowi część koncernu, a od 2005 roku jest 100% spółką-córką grupy ThyssenKrupp Technologies AG. Partnerska współpraca w ramach koncernu umożliwia nam również w przyszłości zachwycać innowacjami w klasycznym stylu BILSTEIN.